Fria Tider – fast i PK-världens idioti

Fick nyss tips om följande artikel på Fria Tider. Den hade jag helt missat. Sorgligt, för Fria Tider har i många andra fall en del intressanta inlägg. Men det visar sig nu att de följer i vänsterns fotspår av desinformation och lögner och gillar läget att sprida uråldriga antisemitiska myter.

Utan att kommentera allt för detaljerat på texten i sig, det har gjorts bra på andra håll, kan man bara konstatera att deras resonemang haltar kraftigt. Att det förekommer illegal organhandel över hela världen är väl kanske ingen nyhet, men Aftonblaskans ”artikel” handlade om att IDF dödar ”palestinier” för att ta deras organ och har ingenting med det som uppdagades för längesedan i Israel – att en läkare använde redan döda kroppar (judar, araber och alla andra) i forskning och annat. Att påstå att det ger Aftonbladet rätt är bara ett desperat försök att smutskasta judarna.

Nåja, som sagt så finns det många bra inlägg om detta på annan plats.

Vad gäller Fria Tider är det väl ganska klart att de är inte speciellt vänligt inställda till mångkulturen. Men en varningsklocka ringer alltid när man dels är emot massinvandringen och sedan gillar att driva ”blood libels” mot Israel och judarna, delta i propaganda mot Israel som uteslutande kännetecknas av att judarna är skyldiga till det mesta och alla andra är offer för judarnas, förlåt, israelernas ondhet.

Det som förenar extremhögern med vänstern är antisemitismen, kampanjen mot Israel och judarna. Efter jag läst detta dravlet på Fria Tider inser jag nu ungefär vilka åsikter Fria Tiders redaktion har.

16 thoughts on “Fria Tider – fast i PK-världens idioti

  1. Uffe skriver:

    Nja…. Alltså Israel har fortfarande lite otvättad byk i ärendet, även om ursprungsartikeln i AB skulle innehålla felaktigheter och säkert var skriven för att sätta landet i sämsta möjliga position så har fortfarande Israel ett ansvar att lägga korten på bordet även om det svider.

    Jfr katolska kyrkan och vissa ämbetsmäns förkärlek till korgossar.

  2. denmark skriver:

    Her et andet nys, jeg lige læste: Protest i Sverige mod at H&M åbner i Israel. H&M åbner imidlertid deres tredje butik der.

    Lad os købe ind i H&M i morgen.

    från http://bdshm.wordpress.com/2010/04/12/join-us-for-world-wide-protests-on-thursday-15th/

    Join us for the protests on Thursday 15th of April:

    Stockholm: 17.00-18.00 outside H&M at Drottninggatan!

    Göteborg: 16:30-18:00, H&M in Nordstan!

    Malmö: 16.00-18.00, at Värnhemstorget!

    Umeå: 16.30 outside H&M at Kungsgatan!

  3. robban skriver:

    jaja själva händelsen i israel är densamma som i resten av världen, sakfrågan som boström tog upp var att soldater sköt palestinier enbart för att få tag på organ och det är bevisat som felaktigt.

    när det gäller att råna NN på organ som dött i land så gör alla sjukhus det mer eller mindre, har läst gott om stories om ex svenskar som dött i usa och de har plockat liket på allt av värde när de ser att personen inte är amerikan etc.

    skulle tro att det är samma förfarande lite överallt.

  4. Widar Nord skriver:

    Roligt att bli kallad PK, det var länge sen =)

    Även om Ted och jag inte står enade i det oreserverade stödet till Israel/USA så tycker jag vi ska bortse från denna motsättning för tillfället.

    Lägg mer tid och energi på den fråga där vi ändå kan enas: Att minska massinvandringen och islamiseringen av Sverige.

    För hur mycket antisemit jag än och hur mycket jag än anstränger mig för att torgföra denna min antisemitism, så kommer jag aldrig att lyckas utgöra ett lika stort hot mot Sveriges judar som de svenska muslimerna.

    Hade jag varit jude hade jag flyttat till Israel för länge sen och lämnat det här landet att sjunka till botten på egen hand. Jag är glad, tacksam och imponerad över att bröderna Ekeroth kämpar på för Sverige, så länge det ännu går!

    Widar Nord
    Fria Tider

  5. Ted Ekeroth skriver:

    Detta handlar inte egentligen om oreserverat stöd till Israel. Det begär jag inte på något sätt.

    Jag begär inte ”oreserverat stöd” på något sätt.
    Det handlar om att du/ni valde att skriva en smörja där ni i likhet med Aftonblaskan försökte framställa israeler som blodtörstiga organtjuvar. Klassiska stereotyper med andra ord, med ingen grund att stå på. Det ni pratade om i er artikel handlar om gamla brott av enskilda personer som straffades därefter. Brott begås även i Israel. Det Aftonblaskan försökte påvisa är att det skulle vara sanktionerat av staten och IDF. Allt det är bara ren rappakalja.

    Om ni har förmågan att se igenom PK-media och annat vad gäller frågor som rör invandringen borde det inte vara långt kvar att inse att samma propaganda som PK-media driver vad gäller mångkulturen driver de vad gäller Israel. Det är samma figurer och samma tekniker.

    Det finns vissa typer av argumentation som får mig att reagera, och detta är ett av dem. Många av oss som försöker motverka islam och mångkulturen har lämnat sådana resonemang därhän. De som inte gjort det är oftast de som rör sig i nazistiska kretsar, som ju älskar att hata judar.

  6. Widar Nord skriver:

    Här går det undan. Nyss var jag PK och nu är jag nazist.

    Jag är ingen vän av bosättningspolitiken och den israelisk/judiska rasismen mot araber. Detta av den enkla anledningen att jag är humanist, inte nazist.

    Hur som helst är inte detta någon viktig fråga för Sverige just nu. Vi har en del problem på hemmaplan som bekant och jag tycker att vi båda ska försöka lösa dem först.

    Man kan inte tycka lika om allt.

    Widar Nord
    Fria Tider

  7. Ted Ekeroth skriver:

    Jag säger inte att du nödvändigtvis är det, men jag säger att det är en varningsklocka, det är väldigt vanligt att just de som har med nazisterna att göra att resonera på samma sätt som dessvärre Fria Tider verkar göra.

    Men det du kallar ”bosättningspolitiken” och den ”judiska rasismen mot araber” är just ett inslag av det jag pratar om, en oerhörd vilja att hacka på judarna. Fakta är inte så långt borta. Om du inser problemet med islam och islamiseringen borde det inte vara raketforskning för dig att inse att det är precis samma sak som Israel slåss mot. Exakt samma mål har de och på samma sätt som svensk media skyddar massinvandringen och effekterna av mångkulturen skyddar svensk media de arabiska antisemiterna inom PLO, fatah, hamas, Hizbollah etc etc etc.

  8. Widar Nord skriver:

    Eftersom det verkar som att mina kommentarer inte släpps fram så fortsätter jag debatten på Fria Tider istället.

  9. Ted Ekeroth skriver:

    Va? Alla dina kommentarer är godkända. Jag ser ingenting som ligger väntande. Vidare är det så att efter första godkända kommentaren godkänns följande automatiskt.

  10. semit skriver:

    Jeg havde samme problem.

    Det fordi, kommentarer godendes, og så tror vi de er væk imens.

    Jeg tror, at det er let at sige sin mening hos TED, fordi TED’s styrke er ytringsfrihed. Det modsatte af sharia. De har lige forbudt musik i radioen i Somalia. Kommer det til Malmö.?

  11. jesse skriver:

    Jag känner igen snacket som Widar kör med…Låt oss lägga utrikes, israel, judefrågan åt sidan och samarbeta istället….Ett samarbete är faktiskt ganska långt borta. Jag som Sd,are skulle aldrig vilja samarbeta med ”nationella” som dagligen spyr sin galla över Israel och dess folk. Faktiskt är det så att de flesta inom Nd, svp och allt vad de kallar sig har ett ganska fint samröre med islamister, De ränner på möten å har tebjudningar ganska ofta. De har ett stort gemensamt hat och det är mot Judarna. Samarbete med såna tackar jag nej till då dylika element knappast skulle vara bra för Sverige

  12. vikingwarrior skriver:

    yes jesse…jag vet hur det går till, islamister och vänster är vädligt nära varandra. Om tittar på SD torgmöten så finns dom där och ställer till bråk. Vänsterprasslarna + islamisterna = sant….inte sant? SD framstår som rasister enligt dem, men hur är det med antisemitism…är det inte rasism? Hur man man bjuda dem till ett land Sverige så klart som förbjuder rasism och samtidigt välkommnar rasister (islamister). En märklig handling !

  13. Ingenjören skriver:

    Jag är mer förvånad över att du konstant verkar bli överraskad när de som tycker som du även visar sig vara anti-semiter. Borde du inte vid detta lag ha vant dig vid att en hatlära sällan kommer ensam?

Kommentera

