”Vill inte offra allt för SD”

Ibland säger folk till mig att ”fan vad det är illa i Sverige” med tanke på massinvandringen, den allt grövre brottsligheten, våldtäkterna, upploppen, bränderna och allt annat som följer i invandringens spår. Ofta är det personer som inte är politiskt aktiva som emellanåt hojtar till om situationen och frågar, troligen utan att egentligen vilja ha svar, något i stil med ”Vad kan man göra?”.

Jag brukar svara att det första man bör göra, om man inte redan gör det, är att omedelbart börja prata med sina vänner och bekanta och påpeka läget. Ta upp artiklar om vad som sker i Sverige och även Europa. Läs bloggar och utländska medier framföra allt. När man ser en artikel om t.ex. hur ”ungdomar” kastar sten på bilar – visa sambanden mellan var detta sker (=invandrarområden). När en kvinna blir gruppvåldtagen – gå till Fria Nyheter eller Politiskt Inkorrekt och ta reda på namnet på förövarna (såvitt jag vet samtliga fall är det invandrargäng som begår sådana brott).

Oj, nu kom jag av spåret. Innan jag återgår: poängen att fortsätta mata sina vänner med information, sådant media gömmer och ”glömmer”, och visa på sambanden med massinvandringen. Till slut börjar även de misstänka att all information inte riktigt når ut i svensk media.

Utöver det är såklart att börja jobba politiskt. Blogga. Skriv artiklar. Bli en del i debatten så långt det går.

Allt detta är inte så svårt att göra, men ofta får man stopp direkt av dessa upprörda personer. Och då kommer ett argument som jag i mångt och mycket har svårt att acceptera:

”Det är farligt”

De vågar inte pga av vänsterextremisternas hot och attacker. Det politiska våldet är givetvis ett problem. Men ifall det är så att man inser vilket hot vi står inför, om man är införstådd med faran, då faller argument om ”vänstervåld” platt.

Miljoner människor har dött för den frihet vi har idag. Ja, den frihet vi har ett tag till vill säga. Massor av människor har varit i långt mycket värre situationer än den vi SD:are har i Sverige idag. Olika motståndsgrupper hade det lite tuffare under nazismen, t.ex. Det finns många exempel. Att då springa och gömma sig och gnälla om hur rädd man är och hur farligt det är när AFA springer omkring, ter sig löjligt, vekt och tramsigt.

Om man inte är redo att stå upp för vår frihet idag, med den jämförelsevis ofarliga situation vi har, är man då någonsin redo?

Om man beklagar sig över den allt värre situationen, om man beklagar sig över hur islamiseringen går framåt, men sedan i nästa andetag deklarerar att man minsann inte tänker göra något åt det för det är ”farligt” – förtjänar man att åtnjuta den frihet man har, som många har dött för innan och som många tar risker för att försvara idag?

En person jag känner sa följande till mig, efter att han skrivit hur han skräms av utvecklingen han ser, efter att jag påpekade att han kanske ska aktivera sig och efter att han då förklarat hur farligt det är:

Jag är dock inte beredd att offra vad som helst för SD. Det är inte mitt nummer 1 i livet.

Offra vad som helst för SD? Vad sägs om att offra något för sin frihet?

Formuleringen ovan säger en hel del om hans egentliga syn på vad som sker. Han tror att jag, eller någon annan SD:are, gör det för partiet. Vad poängen med det skulle vara kan man undra. Givetvis gör vi det för Sverige.

Frågan är om det var en dålig ursäkt för att inte ta tag i saker och ting, eller ifall han faktiskt tror att det är ”för partiet” vi jobbar?

4 thoughts on “”Vill inte offra allt för SD”

  1. Uffe skriver:

    Hörru Nickedockan , du blev i inlägget uppmanad att aktivt skriva om dina åsikter. ”Jag instämmer med föregående talare” är ju inte så aktivt 🙂

    Hursomhelst är det oacceptabelt att ”rörelser på vänsterkanten” anser sig ha rätt att ställa sig över varje svensk medborgares omistliga rätt att ledas av de personer man valt.

  2. Lena i Göteborg skriver:

    Ursäkta, Uffe, nickerdockan var kasst sagt. Jag har 2 bloggar angående Islam och immigrationspolitik, jag samarbetar med en ex-muslim som slåss med oss i dessa frågor som Jurist. Vi jobbar på att starta en förening mot islamisering. Med andra ord gör jag väl en del.

    Ha det gött!

Kommentera

