Media har nolltolerans mot verkligheten

Uppdatering: 
Noterar att Karin Thurfjell inte nämner med ett enda ord att min och Fredriks mailkonversation skedde för över 1 år sedan. Det tog alltså dem 1 år att bli upprörda?
———

Karin Thurfjell på SvD exemplifierar det många redan visste – journalisterna (och en hel del andra som är del av PK-etablissemanget) har nolltolerans mot verkligheten.

I detta fall gör man en nyhet av att jag informerar om bestialiska mord, begånga av islamister i Thailand, och beklagar sig över det faktum att jag informerar om det. Man beklagar sig inte över de som faktiskt utförde morden eller att det fortfarande pågår. Istället ojar man sig över att jag skickar en länk med en tydlig varning om att det är mycket otäcka bilder, en länk man får upp som första träff på Google genom att söka på ”jihad thailand”. Testa själv. Läs mer om det här.

En ganska komisk sak jag sett de senaste 10 dagarna är att PKiterna hela tiden refererar till det Jimmie tog upp för någon månad sedan, nämligen det med nolltolerans. Även i fallet ovan (se här) frågar Karin följande:

För några veckor sedan skrev SD-ledaren Jimmie Åkesson ett mejl till medlemmarna där han deklarerade nolltolerans mot rasism i partiet, och tidigare har sverigedemokraten Anders Leander uteslutits efter att ha publicerat bilder på en mördad 27-årig kvinna på sin blogg. Men Martin Kinnunen ser ingen grund för uteslutning av Ted Ekeroth.

Media har gjort detta upprepade gånger på sistonde – frågar om det blir tal om uteslutning pga av partiets nolltolerans mot rasism, nazism och liknande.

Helt plötsligt är alla åsikter eller åsiktsyttringar som våra vänstervridna och oärliga journalister inte gillar del i denna nolltolerans. De tror att nolltoleransen inom SD handlar om att spela efter deras pipa, dvs. undanhålla verkligheten från folk bara för att verkligheten inte stämmer överens med journalisternas världsbild. Såfort någon i SD berättar om något som det bör berättas om, då frågar sig genast den gode journalisten ifall detta är ett brott mot nolltoleransen, och ifall uteslutning är att vänta.

Då föreslår jag att Karin & CO tar notis om följande:

Det är inte ni i media-etablissemanget som definierar vad nolltoleransen inom SD är. Vi tolererar inte rasism, nazism och andra åsikter som kraftigt avviker från partiets hållning. Vi tolererar inte heller att verkligheten undanhålls, döljs, glöms och förvanskas bara för att den inte passar in i PKieternas verklighetsfrånvända rappakalja till världsbild.

Karin citerar Fredrik såhär:

– Jag blev helt chockad. Jag hade ingen aning om hur jag skulle svara på hans mejl. Jag kan inte beskriva känslan, det var så hemska bilder, säger Johan till SvD.

Lögn. Fredrik visste vad han skulle svara, för han svarade nämligen såhär efter att jag skickat mitt svar till honom:

Från: Fredrik
Datum: 15 november 2011 17:35
Ämne: Re: Frågor om islam
Till: Ted Ekeroth <ted.ekeroth@sverigedemokraterna.se>

Hej,

Tack för snabbt svar.

Jag har ytterligare ett par frågor, nämligen:

Hur ser ni på islams syn på kvinnor respektive män?

Hur ser ni på kristendomen generellt i jämförelse med islam?

Återigen vore jag mycket tacksam om du har möjlighet att återkomma så snart som möjligt.

Med vänliga hälsningar,

Fredrik

Vad gäller Karins skämt till artikel, får jag med en liten detalj av det jag sagt, resten struntar hon i och låter istället stollarna på Expo raljera lite, samt höra hur Fredriks mor är upprörd. Jag undrar om Fredriks mor blir lika upprörd när Fredrik får undervisning om Förintelsen och får se bilder från nazisternas dödsläger.

SvD

3 thoughts on “Media har nolltolerans mot verkligheten

  1. Tobbes Medieblogg skriver:

    Ja, det blir hela tiden alltmer komiskt hur man fiskar efter nya vinklar för att fylla sin kvot på fem anti-SD artiklar per dag. Vi intelligenta människor förstår att detta 1) inte var värt en artikel överhuvudtaget, och 2) inte har någon som helst koppling till nolltolerans mot rasism. Bara de sista desperata flämten från en döende PK-värld. Jag skrev några rader om denna ”händelse” också:
    http://tobbesmedieblogg.blogspot.se/2012/11/dagens-utfall-gp.html

  2. E J skriver:

    Skitmedia som Schibstedt visar lik, blodiga kroppselar varje dag, nu ljuger de i ett litet försök att kopiera Expressens hatkampanj. Driv ljugande hatmedia i konkurs, börja här så vi slipper åsiktförtrycket och lögnerna. lägg upp en länk på alla bloggar etc, http://bojkottaaftonbladet.wordpress.com/

  3. Fredrik skriver:

    Jag har läst artiklen på SvD nu, och utifrån det du har skrivit verkar detta vara (ånyo) ett lågvattenmärke i svenska journalistkåren. Det är beklämmande vilken soppa svenska dagstidningar har blivit. Jag hoppas att du kräver att få skriva ett svar till detta på deras hemsida. Stå på dig och var saklig och professionell, hoppas dessa ord hjälper dig.

Kommentera

