FN beordrade soldaterna att se på medan slakten pågick?

Enligt en artikel i Aftonbladet påstås det att FN beordrade de 10 soldater som var på plats i Afghanistan att inte skjuta, att inte ingripa.

Istället tilläts muslimerna att mörda 20-talet personer – varav minst 4 av de soldater som minuterna tidigare beordrades att inte göra något. Ordern kom enligt Aftonbladet från vaktchefen:

Ordern om att inte skjuta ska ha kommit från överordnade på kontoret och från vaktchefen.

Den första fråga jag ställer mig är: vilken soldat lyder en sådan order när de ser vad som kommer att hända, eller håller på att hända? Är man så vek, ryggradslös och korkad att man först lyder orden, låter sig bli avväpnad för att sedan bli avrättad?

Fredsbevarande styrkor? FN? Ju mer jag hör om FN, desto mer övertygad blir jag om hur svag och idiotisk den organisationen är. Ja, om det nu gick att bli mer övertygad vill säga…

DN SvD

One thought on “FN beordrade soldaterna att se på medan slakten pågick?

  1. profanum_vulgus skriver:

    Jag undrar vilken nationalist som anser att det är mord att döda ockupanter i sitt eget land.

Kommentera

