Moskeprotest i New York

Bloggar direkt fran moskeprotesten har i New York vid Ground Zero.

Bilder far jag aterkomma med, da jag inte kan fora over dem just nu. Flera talare har varit uppe, bland annat de som var ”first responders” nar det skedde; brandkaren och andra. Aven de som forlorade familjemedlemmar har pratat infor folkmassan och uppmanat alla att gora allt i sin kraft for att stoppa bygget, ett bygge som tydligen sanktioneras av borgmastaren Bloomberg.

Aterkommer med lite bilder senare.

6 thoughts on “Moskeprotest i New York

  1. Uffe skriver:

    Jag undrar vilken shejk som finaniserat idén. Det måste röra sig om världens högsta markpriser.

    Å andra sidan, systemet är kapitalistiskt, den som pröjsar mest bestämmer.

  2. profanum_vulgus skriver:

    Uffe:
    Det kan ju också vara en politisk eftergift till USA:s allierade. Precis som att man bombade serberna för Saudiarabiens räkning.

    Ska du vara med och protestera mot en synagoga sen?

  3. Uffe skriver:

    Med tanke påTeds eget påbrå så tror jag det är uteslutet att han protesterar mot synagogor.

    Eller vad det mig du menade? Jag har aldrig protesterat mot någon religion eller dess byggnader, möjligtvis har jag någon gång kritiserat människornas tillämpning,

  4. Arne skriver:

    Att bygga en moské är inte att bygga en byggnad. En moské är signalen att här är land/stad/region som muslimerna erövrat. När byggs minareter utanför FN-skrapan i NewYork?

  5. Uffe skriver:

    Du får ställa frågan till honom, jag bara redogjorde för vad jag tror.

Kommentera

