Bra! Jimmie kritiserar SD Södertälje

Som jag skrev om tidigare har SD Södertälje visat prov på rejält dåligt omdöme.

När man raggar muslimska röster med hjälp av anti-homobudskap är man helt fel ute. Det påpekar också Jimmie i ett brev till avdelningen som rapporteras om i Dagen:

Jimmie Åkesson går till hårt angrepp mot sina partikamrater i Södertälje.
I ett brev väcker han skarp kritik mot att gruppen, som går in för att vinna röster bland religiösa, är allt för invandrarvänlig och hbt-fientlig.

SDS

2 thoughts on “Bra! Jimmie kritiserar SD Södertälje

  1. MX skriver:

    Bra rutet av Jimmie.

    En annan sak: Den animerade SD-bannern (GIF-anim) i högerspalten är för snabb. Man hinner inte läsa texten ovanför Mona. Några sekunder extra skulle nog göra susen. I övrigt var den fin. 🙂

  2. MX skriver:

    För övrigt tror jag väl inte det är tillåtet att använda bilder på andra personer i sin marknadsföring utan deras tillåtelse. Och jag har väldigt svårt att se att Mona Sahlin skulle godkänna att figurera i SD-reklam. 🙂
    Bara ett tips för att slippa ev. pinsamma tidningsrubriker i valrörelsen. Att bara ha hennes citat är dock ok, men det är just bilden på henne som förmodligen är otillåtet.

    Jag är dock ingen jurist, så jag reserverar mig för ev. felaktigheter.

Kommentera

