Helawis uttalande har inget stöd i SD

Om man utgår från att Orrenius text i Sydsvenskan är korrekt och att inga direkta lögner tryckts kan jag bara beklaga de uttalanden som Helawi gjort.

Jag finner det oacceptabelt att man driver den typen av kampanj mot homosexuella som de kristna kaldéerna, enligt artiklen, verkar göra. Det är inget som SD står för och något jag tar kraftigt avstånd från.

Skulle det Orrenius skriver i texten vara sant och det är så att Helawi fiskar röster även hos muslimer som har samma grumliga syn vad gäller homosexuella är det helt oacceptabelt. Även Jimmie Åkesson har påpekat den stora faran med islam och att då värva homo-hatande muslimer med de argument och den retorik som man återfann i Sydsvenskan är bara bisarrt.

Personligen kan jag inte ha något förtroende för de uttalanden som Helawi har gjort och menar på att det inte heller har något stöd inom SD i stort. Det verkar mer vara en syn som kaldéerna i Södertälje har.

3 thoughts on “Helawis uttalande har inget stöd i SD

  1. sten skriver:

    Jag förstår inte riktigt varför SD-s partiledning har agerat som dom har gjort i Södertälje. Är det så att SD vill slå ut det naziinfluerade partiet Nationaldemokraterna i Södertälje så kan jag förstå SD-s agerande. Nazisterna i Södertälje verkar ha hittat sin samlingspunkt inom Nationaldemokraterna. Olika nazist organisationer gottar sig nu åt att SD har tappat i opinionsundersökningarna. Själv kommer jag självfallet att rösta på SD i valet 2010 det oavsett publika mätningar.

  2. Molavi Etheran skriver:

    Jag bara undrar när ska vi se LARS VILKS rodelhund
    i Sveriges Riksdags demokrati hus som man har
    visat ECCE HOMO en gång där.

  3. Jesper skriver:

    För helsike Ted, du och dina sd-kompisar får se till att ordna upp partiet nu. Etablissemanget har infiltrerat SD-Södertälje, knoppa av dem omedelbart!!

Kommentera

