Teckna Muhammeddagen – mitt bidrag / Draw Mohammed Day – My contribution

Idag är det ”Draw Mohammed day”, dvs alla som vill ska göra sin bild av islams sjuka profet Muhammed. Det är viktigt att inte tillåta islam säga åt oss vad vi får och inte får rita, säga eller göra. Dessutom är de flesta teckningar ganska träffsäkra – Muhammed var en våldtäktsman och pedofil. Det är ingen hemlighet, men tydligen kan man bli åtalad om man säger det offentligt.

Jag svängde ihop en ”teckning” av Muhammed. Jag lånade lite bilder från här och där, mitt ritande/tecknande är inte på topp.

Muhammed and his victim Aisha

Muhammed and his victim Aisha

GoV

9 thoughts on “Teckna Muhammeddagen – mitt bidrag / Draw Mohammed Day – My contribution

  1. Ted Ekeroth skriver:

    Han gifte sig med henne vid 6-års ålder, våldtog henne vid 9…

  2. Robert Svensk skriver:

    Sahih Bukhari, 7:62:88
    ”Profeten skrev äktenskapskontrakt med Aisha när hon var 6 år gammal och fullbordade sitt äktenskap med henne när hon var 9 år och hon stannade hos honom i 9 år.”

    Sahih Bukhari, 8:151
    ”Jag brukade leka med dockor i Profetens närvaro. Mina lekkamrater brukade vara hos mig, men när Allahs apostel kom hem till oss brukade de gömma sig. Profeten brukade då ropa på dem, att de skulle komma och leka med mig.”

    Sahih Bukhari, 5:58:234
    ”Profeten förlovade sig med mig när jag var en flicka på 6 år. Vi färdades till Medina och bodde hos Harith Kharzraj. Då blev jag sjuk och mitt hår föll av. Senare växte mitt hår ut igen och min mor, Um Ruman, kom till mig när jag lekte i gungorna med några andra flickor. Hon ropade på mig, och jag gick till henne, utan att veta vad som väntade mig. Hon tog mig i handen och gjorde så jag stod i dörröppningen till huset. Jag kunde inte andas, och när jag fick andan tillbaka tog hon vatten och skrubbade mitt ansikte och huvud. Sedan tog hon in mig i huset. Inne i huset fanns några Ansari-kvinnor, som sade: ‘Bästa önskningar och Allahs välsignelse.’ Min mor lämnade mig till dem, och de förberedde mig för äktenskap.”

    Vidrigt….

  3. christian skriver:

    Hmm, en ganska grov och otrevlig bild egentligen även om jag skall erkänna att jag skrattade lite när jag såg den.

  4. Uffe skriver:

    Du kanske borde ta ditt konstverk och turnera med det till svenska universitet, man kan tjäna fina pengar på det har jag förstått :p

  5. Islamsälskare skriver:

    Lars Vilks och förnuft
    Den senaste veckan har det rapporterats om två händelser mot Lars Vilks, den man som avbildat profeten Mohammed dels som rondellhund, dels i en provokativ återspegling av en film med sexuellt tema där skådespelarna bär masker som skall föreställa profeten.
    Vi muslimer älskar vår profet och sätter honom högt i vår vardag och i våra hjärtan. Vi ska inte acceptera det sätt Vilks försöker förnedra honom och islam men vi måste ta avstånd från allt våld, oavsett om det riktas mot Lars Vilks eller andra som omdömeslöst eller av rasistiska orsaker förnedrar islam och muslimer.
    Vi får aldrig ta lagen i egna händer, vi är och måste vara laglydiga och låta lagupprätthållande myndigheter hålla ordning i Sverige. Vi lever i ett modernt land där majoriteten välkomnar muslimer. Vi har en frihet och rättigheter som saknas i många andra länder, får bygga moskéer och skolor samt visas stor respekt.
    Därför, och i sann anda som medborgare, måste vi ta vårt ansvar och inse att ett ogenomtänkt agerande från en individ kan medföra svårigheter för alla muslimer i Sverige.
    Vi måste därför i våra moskéer, församlingar och organisationer diskutera hur man ska agera kring personer som Lars Vilks. Våld och hot, alla icke fredliga aktioner är förbjudna och vi ska inte ta till dem hur kränkta och arga vi än känner oss.
    Vi bör ta upp detta i våra fredagspredikningar och upplysa om att Lars Vilks och människor med hans inställning är ute efter att provocera och skapa klyftor i samhället. Vi måste sträva efter ett harmoniskt samhälle och att förstärka broarna mellan religionerna.
    Vi måste förvalta vårt ansvar. Det kommer alltid att finnas lycksökare personer som Lars Vilks, men Islamiska Förbundet i Sveriges ståndpunkt är att bemöta dessa på ett lagligt och konstruktivt sätt och vi hoppas att alla muslimer ska följa vår linje och agera med förnuft och värdighet.

    Källa: http://www.islamiskaforbundet.se

  6. Maattias Johansson skriver:

    Ted: Jag delar i mycket Sds åsikter men den teckningen är mycket obehaglig och väldigt dum att visa eftersom den ger de politiska motståndarna ammunition. Du framkallar även mer våld mot Sd-förträdare genom sådana tilltag så det är mycket ansvarslöst. Väx upp lite om du skall företräda ett seriöst parti. Vilks är i en annan klass och har ett angeläget ärende. Man behöver inte göra allt dumt man har rätt att göra.

  7. Ted Ekeroth skriver:

    Du missar poängen. Det spelar ingen roll om den är obehaglig. Det är inte ansvarlöst. Det är ansvarslöst att inte ”provocera” i detta fall, när yttrandefriheten är under attack. Det är poängen här – att grova bilder (även om den är sann som i detta fallet) kan tryckas och visas. Det handlar bara om att säga att vår yttrandefrihet inte är till salu.

  8. Matias Johansson skriver:

    Ted; Tack för svar, jag förstår ditt syfte och kampen för yttrandefrihet etc. Stöd Vilks rätt, det är bra. Men du missar å andra sidan min poäng. Din uppgift som politiker är att vinna väljare för ditt parti vilket sannerligen behövs för vårt lands framtid. Jag är övertygad om att värdekonservativa väljare och potentiella Sd-väljare (tex jag själv) tycker att din bild är frånstötande och ni förlorar en massa väljare på sådana dumheter. Inte ens ateisten och republikanen Ohly är så dum att han ritar drängstugeaktiga nidteckningar av Jesus eller Victoria. Låt konstnärer etc testa yttrandefrihetens gränser med äckliga bilder etc men att du gör det är en PR-miss av rang. Ett litet gratisråd i all välmening bara.

Kommentera

