Islams imperialistiska ådra – stormoské där World Trade Center i New York fanns?

Al-Aqsa moskén byggdes över det judiska templet i Jerusalem, katedralen Haga Sofia gjodes om till en moské år 1453, Josefs grav i Israel förstördes och gjordes om till en moské av ”palestinska myndigheten”, Ezekiels grav i Irak föreslås gå samma öde till mötes.

Nu läser jag om att det finns planer på att bygga en stor moské på platsen för World Trade Center i New York. Islam markerar sitt revir på detta sätt, och nu verkar det ske även i New York?

Pinsamt. Även USA är fast i den barnsligt naiva inställningen, det Mark Steyn kallar att vilja vara ”varm och fluffig”. I princip handlar det om den där rädslan som folk har för att tänka själva, att faktiskt veta något och ta ställning för eller emot något. Istället är det lättare att känna sig ”varm och fluffig” om något, sitta och klappa varandra på ryggen när man hyllar mångkulturen och ”toleransen” hos vissa kulturer, än att våga säga ifrån och peka ut problemet.

I verkligheten är det sällan så att dessa kulturer som man försöker bygga ”tolerans” med är speciellt toleranta. I fallet med islam är det raka motsatsen, men det orkar man inte bry sig om. Lättare att delta i PK-smörjan, klappa sina lika naiva vänner på ryggen och prata om ”samförstånd”.

Vi ska inte tillåta att moskéer byggs på detta sätt. Jag kommer delta i protesten mot byggandet av en megamoské i New York, den 6 juni !

WRAL

6 thoughts on “Islams imperialistiska ådra – stormoské där World Trade Center i New York fanns?

  1. Per Larsson skriver:

    De onda krafterna växer sig starkare både i världen och i Sverige.Men har så svårt att veta hur mycket jag ska kämpa emot, är rädd att min själ blir förstörd av att kämpa och hata.Men det som skett I sverige är fruktansvärt, de ondaste, primitivaste människorna på denna Jord, har sökt sig till Sverige.Men tror att världen går mot sitt slut och att det finns ” krafter ” som inte vill att vita och judar utrotas.

  2. M Capensis skriver:

    100 våningars mosken i anslutning till Ground Zero. ska ha namnet ”The Cordoba House” och vara en samlingsplats och symbol för fredlig interaktion mellan islam, kristendom och judendom. Men namnet gjorde mig lite förvånad. Cordoba = kalifatet Cordoba i den av islam ockuperade delen av södra Spanien, från 700-talet till 1400-talet, var den plats där muslimerna härskade som minoritet och förfinade dhimmi-konceptet. Efter att en mer militant del av islam tagit över, utfördes också i Cordoba en massaker på ”dhimmis” 1148. Namnet tycks synnerligen illa valt i relation till det deklarerade syftet?

  3. Ove Raskopp skriver:

    Hallå där, aldrig i livet att jag går på att det skulle bli möjligt att bygga en moske på Gound Zero. Jag skulle bli mycket glad om du talade om för mig var du läst det, jag har nämligen själv kontaketr åt det hållet och det är uteslutet att ens tänka en sådan tanke.

  4. Uffe skriver:

    Visst, om man byggde någon form av ekumenisk grej så vore det förvisso en trevlig grej. Jag har dock svårt att föreställa mig att det skulle pågå så mycket ekumeniska möten i en 100 våningar hög moské.

Kommentera

