Media skriver av sig om SD:s webbsida – tack för reklamen

Det är lite komiskt hur media skriver av sig vad gäller SD:s webbsite och de förändringar som genomförts nyligen. Det kommer inom kort en liten kommentar om detta på webbsidan, men jag passar på att skriva lite här först.

För det första är det lite roligt hur mycket reklam vi får i och med medias ”upptäckt” och deras efterföljande gissningar om vad som skett och inte skett. Det är nyhetstorka nu, inte särledes mycket att skriva om SD. Då passar det oss utmärkt att vi är på första sidorna på tidningarna om man ska vara helt ärlig. Det tackar vi för.

Sedan kan man undra vem Nikke Lindqvist är. Inte ett ord om vad han är för en eller vilka kvalifikation han har. Han verkar ha nån site som handlar om ”sökmotorsoptimering” om man får tro Google. Men inget om det i tidningarna. I vilket fall är hans gissning om att ”handla i panik” underhållande. Ingen panik finns, bytet av eg planerat sedan länge men vi snabbade på lanseringen en aning i och med säkerhetsbrister på gamla siten. De skriver också att detta skett ”mitt under valrörelsen”. Mitt under? Den har knappt börjat, det är ett halvår till valet. Vi är ute i god tid kan jag garantera.

Lite mer utförliga kommentarer kan läsas på sverigedemokraterna.se inom kort. Men jag måste säga detta: tror de på allvar att vår ranking på Google påverkar valet i september nämnvärt? Inte ens jag, som den IT-och Internetfantast jag är, tror att det ens kommer ha en marginell påverkan. Det är inte så att vi säljer någon obskyr produkt som man bara måste hitta på Google för att veta att vi finns. Det är knappast så att man sitter hemma vid skrivbordet och funderar

Hmm… vem ska jag rösta på om jag vill stoppa massinvandringen och motverka islamiseringen av Sverige? Jag har ingen aaaaaning, så jag går väl till Google och frågar efter ett parti som vill stoppa massinvandringen i Sverige…

Vi är de enda i Sverige som bedriver sådan politik på en seriös nivå. Det finns få som planerar att rösta som inte vet att vi finns. Återigen – vi är knappast någon Internetbaserad försäljningsorganisation som är totalt beroende av vad sökmotorerna visar. Analysförmågan hos Nikke Lindqvist, svensk media och en hel del bloggare verkar vara pinsamt eftersatt om de tror det, om de likställer oss med vilken t-shirtförsäljare som helst.

Är det någon man kan förlita sig på för att få ett gott hånskratt så är det svensk media – de är desperata efter att sänka oss, men istället gör de reklam för oss. Så återigen – tack för gratisreklamen!

SDS DN

3 thoughts on “Media skriver av sig om SD:s webbsida – tack för reklamen

  1. MX skriver:

    Nikke Lindqvist är piratpartist och uttalad SD-hatare. Han har även hjälpt till med att SEO-optimera .de-sidan. Så det är anmärkningsvärt att svensk media försöker få honom att framstå som nån sorts objektiv SEO-person.

    På en av hans andra webbsidor kan man t.ex läsa:

    ”För mig handlar årets valrörelse främst om att jag inte vill se Sverigedemokraterna i riksdagen efter valet i höst.

    Orsaken är förstås att jag anser att Sverigedemokraterna har fel. De har fel utgångspunkter för sin politik, de har fel lösningar, de har fel i debatten, de har fel åsikter och jag anser att det vore förfärligt om ett parti som har så många fel skulle ta sig till riksdagen.”

    En massa gnäll om hur dåliga SD är och hur fel de har i allt, men inga egna konstruktiva förslag eller lösningar.
    Här blir det ju extra komiskt att han sympatiserar med det uttalade enfrågepartiet Piratpartiet.

  2. peerpede skriver:

    Jag kommenterade ett inlägg på politik2.0.se var av Brit Stakston där handlade om detta.
    Här är min inlaga i sin helhet:

    De nätmedier där i regel förknippas med SD, Politisk Inkorrekt, Fria Nyheter och liknande sidor, innehåller primärt information kring olika brott och krönikor kring invandringens konsekvenser som det kan ta sig ut från en vanlig medborgares horisont.
    Vad jag vet står inte SD bak några av dessa sidor alls, de drivs av individer eller någon liten grupp där för PI’s vedkommande inte döljer SD sympatier. Fria Nyheter är ärklärad opolitisk, men karaktären av innehållet på sidan ger lätt intrycket att man står SD nära, det blir lätt så om det presenteras information där av politisk orsakar inte finns i etablerad media.
    Att det bredvid dessa lätt upproriska sidor finns en del bloggar drivna av SD politiker, Thoralf Alfsson är ett exempel på en sådan populär blogg, kan ha att göra med det faktum att SD överlag särbehandlas i media, dvs man kommer inte till tals, det pratas om men inte med SD i etermedia och sså är det rakt över i hela medielandskapet.
    En konsekvens av SD’s masssiva dominans på det politiska nätet är jo de ständiga attacker det utförs för att sänka sidorna och som nu senast den anonyma sidan *.de där förutom att bryta lagen om varumärkesskydd är på en nivå där osökt leder tanken mot vissa etablerade politiska grupperingar i landet, det kräver ändå en del resurser och kunnande att sjösätta ett sådant politisk projekt där unisont riktar sig mot ett litet obekvämt parti där inte ens är i Sveriges Riksdag.

    Sen är det jo symptomatisk att man i de etablerade medier ser hur debatten kring .de-sidan går och att man länkar till sidan oavsett den är anonym, något där får anses ytterst ovanligt med tanke på den beröringsångest mot politisk inkorrekta fenomen det finns i Sverige.

    I sammanhanget kan jag nämna att Leo Lagercrantz på Newsmill anser .de sidan är intressant som fenomen och gjorde bedömningen att inlägget från grundaren därför var värt att publicera, något ganska ohört med tanke på den nivån Newsmill annars har.
    http://www.newsmill.se/artikel/2010/04/28/sveri

    Allt som allt kan jag för egen del konstatera att det finns delar i Svensk politik och media där är på en demokratisk tvivelaktig nivå och det oavsett vilken förpackning man använder att dölja sin agenda och jag kommer med spänning att invänta den ny-historiska beskrivning av denna periods skeende om några år.

    Brit Stakstons inlaga finns här:
    http://politik20.se/ar-sd-och-fi-med-i-politik-2-0#comments

Kommentera

