Mördaren i Landskrona – ett inslag av mångkultur

Mördaren i Landskrona är med största sannolikhet en muslimsk arab från Libanon. Att enstaka isolerade våldshandlingar i sig kanske inte kan ligga till grund för att dra en större slutsats är en sak men jag menar att mordet i Landskrona – där två pensionärer i 70-års åldern blev brutalt nerslagna och där kvinnan sedan dog av skadorna – är ett av många bevis på hur olika kulturer reagerar och vilken inställning de har till händelser i vardagen. Man  kan se ett mönster med andra ord.

Jag är övertygad om att det faktum att mördaren är en arabisk muslim från Libanon hade avgörande betydelse för vad som skedde. Olika kulturer ser annorlunda på att bli ”förolämpad” där det i den arabisk/muslimska kulturen ses som fegt att inte bli aggressit om man anser sig blivit hånad eller liknande. Heders- och våldskulturen i de länderna är utbredd och allmänt accepterad vilket vi, återigen, fick en smak av nu i Landskrona. En kvinna dog pga. av att libanesen inte kunde ta en enkelt tillsägning om att han inte kan parkera var som helst, hur som helst. Han valde att misshandla ett äldre par. Jag tror att det skulle krävas en ganska allvarlig störning för att en svensk skulle gjort på samma sätt.

Det mest pinsamma nu är att se hur gammelmedia och PK-eliten nu gör allt de kan för att likställa detta vidriga dåd med vilka andra brott som helst. Man tar exempel, som mordet på Engla, och försöker likställe en sjuk persons handlingar med en full frisk människas kulturellt betingade reaktion på något vi i Sverige knappt hade brytt sig om.

Men nu är det prat om hur detta kan gynna de så kallat ”främlingsfientliga krafterna” som de brukar kalla det, för det kan ju ”misstolkas” som att detta har något med mångkultur eller invandring att göra.

Saken är den att det inte är första gången det sker, och inte sista heller. Det finns mängder med bloggar som tar upp och redogör för händelser och fall som gammelmedia aldrig gör. Gruppvåldtäkter, gatukravaller, knarkhandel, mord, kvinnomisshandel, ”balkingflickorna” – you name it – det är vardagsmat dessa dagar.

DN citerar kommunalrådet som menar att de ”lyckats få ner våldsbrotten”:

– Vi har lyckats få ner våldsbrotten genom en massiv satsning på poliser i yttre tjänst, säger kommunalrådet Torkild Strandberg (FP)

Det är tydligen så mångkulturen ska fungera – det krävs massiva polisinsatser för att hålla kulturberikarna i schack. Är det deras vackra vision om ett mångkulturellt samhälle?

5 thoughts on “Mördaren i Landskrona – ett inslag av mångkultur

  1. Blobebelobbe skriver:

    Någon borde ta upp vardags rasismen som vi Svenskar drabbas av.

    I Malmö där jag bor behöver jag inte gå många meter innan jag stöter på invandrare som muckar pga att jag är Svensk.

    Det finns lika många sätt att kränka en människa som det finns muslimer verkar det som. Jag har upplevt mycket.

    Nu kanske ni tror att jag är en av de många ungdomar som dagligen drabbas av multikultis baksida.

    Jag är en man i 50 års åldern och de som muckar är allt ifrån tonåringar till individer i min egen ålder. Samtliga från MENA områden.

  2. Elias skriver:

    Jag vill bara säga att om det är en palestinier från Libanon så borde du skriva det i din artikel och inte en arab från Libanon..
    Det är skillnad mellan palestinier i Libanon och libaneserna i Libanon..

  3. Mab skriver:

    Men är det typiskt svensk: att hota den mannens familj som har ingenting att göra med våldet?

Kommentera

