Om Reepalu på Newsmill

Inlägg på Newsmill om Ilmar Reepalu och hans Malmö: Reepalu ljuger – Skånskan har inte varit ”oärlig”

Ilmar Reepalus intervju är inte feltolkad av Skånska Dagbladet. Även om media ofta är skyldiga till oärlig rapportering kan jag inte se att Skånska Dagbladet gjort några förvanskningar av intervjun med Ilmar Reepalu. Här är mina kommentarer på den intervju som nu finns tillgänglig på Skånska Dagbladets websida.

Det första jag tycker mig detektera är att Reepalu nog är fullt medveten om att det är araber och muslimer som står för attackerna mot judarna idag, därför är han mycket noggrann med att prata om grupperna ”längst ute på högerkanten”, dvs nynazister. Han tar också upp att de ger sig på kyrkogårdar som ett slags alibi att hotet mot judarna är bara en del i det generella hotet från nynazister. Jag kan nog säkert säga att det är få personer som faktiskt tror att det är nynazister som är problemet idag och jag är övertygad om att Reepalu vet om detta.

[…]

SDS SDS SDS SDS DN SvD

Kommentera

