Feghet – det värsta jag vet (Politiken ber om ursäkt för Muhammedteckningar)

Är det något jag ogillar så är det feghet, vilket är vad den danska tidningen Politiken nu visat upp. Enligt vad jag läser har de bett om ”ursäkt” för ”kränkningen” av muslimer i samband med att de publicerade Muhammed-teckningarna. Tydligen ska 8 olika organisationer, som representerar 95000 muslimer, ha anlitat en saudisk advokat som nu nått en ”förlikning” med tidningen.

Vad säger det om de ”moderata muslimerna” som alla talar om? Hur moderat är man om man går man ur huse för att försvara en våldsam despot som levde för 1400-år sedan och som i ord och handling gjorde vidriga saker? Är det dessa muslimer som kallas moderata, sekulära och som politiker och media påstår kan vara del av våra nationer i Väst?

Jag undrar vilka hot Politiken tagit emot, det lär ha varit en hel del. Men det ursäktar inte deras agerande – feghet är nog det värsta jag vet och att låta sig kuvas av den totalitära ideologin som är islam visar på deras avsaknad av ryggrad.

DN SDS Svd

One thought on “Feghet – det värsta jag vet (Politiken ber om ursäkt för Muhammedteckningar)

  1. Uffe skriver:

    Jag blev mest förvånad först, ursäkten kommer ju ganska sent, varför nu.

    Jag funderade lite och det enda jag kan komma på är att man fått en chans att få in danska journalister i arabiska länder. Dvs motivet skulle vara ekonomiskt.

    Hot och feghet tror jag inte på, det är som sagt försent för det, hoten har funnits länge.

Kommentera

