”Barn”? Vilka barn?

SVT Play kan man se ett klipp med titeln ”Sydnytt träffar flyktingbarn från Vellinge”. Det första som slog mig var: ”var är barnen?”

Precis. Det är som vanligt. Inga barn i sikte. Däremot kallas de vuxna invandrarna för barn så att folk ska tro att det rör sig om 3-åringar eller något liknande. I själva verket är det runt 18 år och flera äldre än så. Det är ju inte helt ovanligt att deras id-handlingar ”försvinner” precis innan de kommer till Sverige. Då kan de enkelt säga att de är typ 16 år, svenska myndigheter accepterar detta (annars är man rasist), men i själva verket är de flera år äldre än så.

Tittar man på dem ser de välnärda ut, välvårdare och de bär märkeskläder. Ganska radikalt annorlunda för hur man tror att ”flyktingar” har det. Jämför det med flyktingarna på säg 40-talet i samband med kriget eller några verkliga konfliktområden.

Det finns alltid vägar att utnyttja det svenska systemet om man vill…

DN Svd SvD SvD Sydsvenskan SDS SDS Aftonbladet

13 thoughts on “”Barn”? Vilka barn?

  1. Uffe skriver:

    Nu hade han varit hos den familjen i tre år så han hade kanske hunnit ”äta upp sig” lite, det vore kanske ett underbetyg till hans fosterfamilj om han efter tre år fortfarande såg undernärd ut….

  2. Ted Ekeroth skriver:

    Det är ofta så, jag baserar det inte enbart på just detta inslaget. Har sett mängder med bilder på ”flyktingbarn” och det är samma visa…

  3. Lars skriver:

    Jaha! Så FN:s barnkonvention ska alltså endast gälla i hela världen men med undantag från Vellinge kommun.

    Jag kan lova dig att om du blir förälder någon dag så kommer du att betrakta dina barn som barn långt efter att de passerat 18-årsåldern.

  4. Uffe skriver:

    Jag tvivlar inte alls på att det förekommer mycket fusk, man riskerar inget mer än att skickas tillbaka om man blir upptäckt, vilket man kanske hade blibit även om man inte fuskat.

    Som du ve tycker jag om att kolla upp saker, och det verkar som om SD öht inte ställde upp i Vellinge i valet 2006. Ni kan nog plocka röster 2010 :p

  5. Roberth skriver:

    Lars buy a brain! Knappt ett enda av dessa sk barn är barn. Läs på din stolle

  6. Uffe skriver:

    Rim: stämmer säkert, men inga röster till kommunen i Vellinge, vilket är vad jag skrev.

  7. Leo skriver:

    Är detta ännu en av dessa ”sverigedemokratiska” bloggar där man blir raderad om man inte håller med?
    Jag hoppas inte det, för jag är väldigt trött på att bloggare med sympatier för sverigedemokraterna beklagar sig över att de blir utfrysta/baktalade/censurerade, och som sedan själv raderar alla som inte håller med om det som skrivs i bloggen trots att jag i allra högsta grad håller en acceptabel ton i mina kommentarer.
    Jag återkommer om den här kommentaren får finnas kvar…

  8. Ted Ekeroth skriver:

    Leo; om du inte ser hur media i allmänhet behandlar oss är du blind. Ofta är det ”debatter” om oss, där alla inblandade är rörande överens om allt. Vi blir oftast inte inbjudna. Sådant händer aldrig för Riksdagspartiet. Men att du skulle förstå något sådant är väl för mycket begärt.

Kommentera

