VistaPrint – en del av den politiskt korrekta censuren

Jag blev faktiskt väldigt förvånad när jag gick mailet från VistaPrint. Men låt mig börja från början. Det finns en mycket träffsäker bild som jag ville ha tryckt på en t-shirt. Jag gick in på deras website, laddade upp bilden och beställde min t-shirt. Kort därefter fick jag ett mail där det stod att min order har blivit avbeställd.

Jag mailade dem och frågade varför. Detta var svaret:

Your order was cancelled due to the content on the T-Shirt.
We do apologise that we were unable to fulfil your  printing needs.

Thank you for choosing Vistaprint!

Alltså, de ville inte tycka en t-shirt med följande bild på:

The Worst Threats to Mankind

Man kan ju undra vilken del av ovanstående budskap som inte accepterades av de på VistaPrint…

4 thoughts on “VistaPrint – en del av den politiskt korrekta censuren

  1. Tobbe skriver:

    Tryckningen sker i Nederländerna.

    Hm!

    Kan det ha något med saken att göra?

  2. Magnus skriver:

    Tragiskt. Hehe, de avslöjar ju sig själva genom att vägra utföra ordern.

  3. Uffe skriver:

    Hej du!

    En Ekeroth sida till som jag kan skriva på 🙂 Jag visste inte att du också var i politiken.

    Hursomhelst… Vista Print skriver såhär:
    ….
    Du avtalar att inte använda sajten för att skapa produkter som är hotfulla, kan orsaka skada, som är obscena eller på något sätt anstötliga.
    ….

    Det utesluter i princip alla politiska budskap eftersom även de mest oskyldiga texter är dömda att väcka anstöt hos åtminstone någon.

    VP är lite tryckerivärldens Ryan Air. Visitkorten är ”gratis” men med alla tilllägg så blir de dyrare än att knalla ned på stan till din lokala tryckare.

Kommentera

